.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جوابیه جمعیت هلال احمر استان مازندران به مطلب مندرج در شمال نیوز
جوابیه جمعیت هلال احمر استان مازندران به مطلب مندرج در شمال نیوز

در پی مطلب مندرج در ستون ديدگاه سایت شمال نيوز، تحت عنوان «تأملی بر عملکرد جمعیت هلال احمر» با کد خبر 77167 به قلم محمدعيسي زاده ، روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان مازندران به جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی نسبت به عملکرد جمعیت هلال احمر استان مازندران توضیحاتی به این پایگاه ارسال کردند که در ذیل عینا درج می گردد.

متن کامل جوابیه بدین شرح است:

ضمن تبریک فرا رسیدن 18 اردیبهشت ، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر به همه اعضا ، داوطلبان ، امدادگران ، نجاتگران و همکاران پرتلاش و بي ادعاي جمیت هلال احمر وعموم مردم شریف و نوعدوست که شایسته و سزاوار بهترين خدمتگزاری از سوی مسئولین و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند ،متاسفانه دربخشی از مطالب غیرواقع که توسط آقای محمد عیسی زاده ، یکی از داوطلبان و اعضای شورای اجرایی جمعیت هلال احمر شهرستان آمل در ارتباط با وضعیت حاکم و عملکرد جمعیت هلال احمر به ویژه در سطح استان مازندران در ستون ديدگاه سايت شمال نيوز مطرح گردید كه عمدتاً ناشی از کم اطلاعی یا بی اطلاعی سهوی یا عمدی ایشان بوده است ، ما را بر آن داشت تا به جهت حفظ حرمت همه خیرین ، داوطلبان و مردم عزیز که صاحبان واقعی این مجموعه خیریه و عام المنفعه می باشند ، موارد ذیل در معرض قضاوت افکار عمومی قرار گیرد.
1-    جمعیت هلال احمر ، یک موسسه مردم نهاد و غیر دولتی است که براساس اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی ، با اهدافی انسان دوستانه ، نسبت به انجام وظایف و مأموریتهای خود با قدمت بیش از 90 سال ، بدون هرگونه اغراض سیاسی و تنها در راستای اصول بنیادین خودكه ناظر بر مهرورزي و صيانت از كرامت انساني و در چارچوب سیاستها و اصول و ارزشهای نظام مقدس اسلامی در سطوح ملی و بین المللی به فعالیت می پردازد،از اين رو پر واضح است كه شائبه سیاسی جلوه دادن فعالیتها و اقدامات اين مجموعه مردمي نتيجه اي جز تضعیف جایگاه آن وسلب اعتماد عمومی در بر نخواهد داشت. چرا که به گواه تاریخ و سبقه فعالیتهای گسترده این نهاد مردمی ، افرادی که با نیاتی غیر از خدمت به همنوع و با اهداف شخصی وارد آن شده اند ، در کوتاه ترین زمان ممکن با روشن شدن نیات و کارکردشان ، خود به خود از ادامه حضور و  فعالیت دراین مجموعه عظیم طرد گردیده اند.
2-    در ارتباط با عملکرد جمعیت هلال احمر استان مازندران همواره در مناسبتهای مختلف از طریق رسانه های جمعی به ویژه رسانه ملی اطلاع رسانی کافی صورت گرفته اما لازم است اهم اقدامات سال 1391 که حاصل تلاش شبانه روزی همه اعضا و داوطلبان وهمکاران سخت کوش این جمعیت بوده است به استحضار مردم شریف و خیراندیش استان برسد.
2-1-    بودجه جمعیت هلال احمر استان در سال 91 براساس مصوبه شورای معاونین هلال احمر کشور ، نسبت به سنوات گذشته 50% افزایش یافت که در نوع خود بی نظیر است.
2-2-    تعداد پایگاههای امدادونجات استان از 11 پایگاه در سال 90 به 33 پایگاه تا پایان سال 91 افزايش يافته است که در تمام طول شبانه روز مشغول ارایه خدمت هستند. این درحالی است که استاندارد تعریف شده برای استان 25 پایگاه بوده است و می بایست ظرف مدت 5 سال محقق شود.
2-3-    متراژ انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر استان تا پایان سال 90 به 4200 مترمربع می رسید كه در پرتو برنامه ریزی های صورت گرفته و تأمین اعتبارات لازم ، عمليات اجرايي ساخت انبار امدادی در شهرهای سوادکوه ، بابل ، بندپی ، رامسر ، کجور و کلاردشت آغاز شده و انشاء ا... تا پایان سال 92 فضای انبارهای امدادی استان به استاندارد 11000 متر مربع خواهد رسید. لازم به ذکر است که از سال 1379 تا به امروز حتی یک متر به فضای انبارهای استانی افزوده نشد و براساس تفاهم نامه مشترک بین جمعیت هلال احمر کشور واستانداری مازندران این اقدام نیز می بایست ظرف مدت 5 سال به اتمام برسد.
2-4-    در شش ماهه دوم سال 91 و طی ماه جاری عمليات ساخت 7 پایگاه ثابت امدادونجات در شهرهای کلاردشت چالوس ، کجور نوشهر، بلده نور ، پاسند بهشهر ، دودانگه ساری ، محور نکاـ بهشهر، لیماکده رامسر آغاز شده است که انشاء ا... طي سال 92 به بهره برداری خواهند رسید در حاليكه که بر اساس برنامه ريزي بعمل آمده این اقدام نیز می بایست ظرف مدت 5 سال به اجرا در آید.
2-5-    ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر استان متأسفانه با 50% فرسودگی روبرو بود که ظرف سال 91 با خروج خودروهای فرسوده و از رده خارج و جایگزینی آنها ، با یاری و لطف خداوند کریم امروز افتخار داریم که 100% ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر استان نوسازی شده است.
در این ارتباط نیز لازم به ذکر است که ناوگان امدادي استان بعنوان يكي از زيرساخت هاي عملياتي می بایست ظرف مدت ده سال گذشته به مرور نوسازی مي شد ولی در كمال تاسف بايد گفت به دلیل دخالتهای افرادی با اغراض شخصی وكارشكني هاي مستمر مدعیان خدمتگزاري كه با ديدگاههاي غيرتخصصي خود عملا به مانعي فرا راه برنامه هاي توسعه تبديل شدند! امكان تحقق برنامه ریزی هاي پيش بيني شده در مجموعه جمعیت هلال احمر استان ميسور نشد.
3-    نیروی انسانی مورد نیاز براساس ساختار مصوب به کارگیری و مشغول فعالیت هستند و درحال حاضر هیچ نیروی شرکتی در سطح جمعيت استان وکشور وجود ندارد !افزون بر اين جمعيت هلال احمر يكي از نخستين سازمانهايي بود كه در اجراي مصوبه دولت محترم در خصوص حذف شركتهاي واسطه اي و تبديل وضعيت نيروهاي مزبور با جديت عمل نمود كه پيگيري ،ساماندهي و تعيين تكليف 98نفر از نيروهاي قراردادي فاقد گزينش نمونه بارز اين مدعاست.همچنين میزان حقوق و مزایای دریافتی ، نوع ارتباط و ارتقا وتبدیل وضعیت نیروی انسانی شاغل در جمعیت نیز براساس قانون خدمات کشوری و مصوبات ابلاغی از سوی هیأت محترم دولت و مجلس محترم شورای اسلامی انجام مي شود.
افزون براين حق الزحمه امدادگران و نجاتگران جمعیت استان نیز طی سال 1391 در تاریخهای مقرر ، بدون هرگونه تأخیر و براساس مصوبه ابلاغی شورای عالی جمعیت هلال احمر تعیین و پرداخت می شود و هیچگونه مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
4-    هیچ پروژه عمرانی معطل مانده ای در سطح استان وجود ندارد. لازم به ذکر است که تا پایان سال 90 تنها 4 پروژه عمرانی در سطح استان توسط جمعیت هلال احمر در دست اجرا بود و امروز با یاری خداوند متعال 20 پروژه عمرانی شامل پایگاههای امدادونجات ، انبارهای امدادی ، مراکز درمانی تخصصی در دست اجرا هستند که همگی به صورت کامل تأمین اعتبار شده و براساس فازبندیهای برنامه ریزی شده پیشرفت کار دارند.مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان نیز با استقرار بالگرد و ساخت ابنیه مورد نیاز در حال حاضر فعال و درحال خدمت رسانی در مقاطع و مأموریتهای محوله است.
5-    در بخش آموزش ، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که امروز تعداد کمی امدادگران و نجاتگران تخصصی آموزش دیده در سطح استان از 600 نفر به 2435 نفر رسیده است که همگی آنها دوره های تخصصی را طی نموده و براساس درجه بندی ساماندهی شده اند.در همين راستا بايد گفت،تنها در سال 1391 علی رغم مشکلات اعتباری ، بیش از 1800 دوره آموزشی عمومی ، همگانی وتخصصی در سطح استان که بیش از 40000 نفر بهره ور داشته است برگزار كه مستندات آنان نیز موجود است.
طرح پایلوت آموزش « شبکه ملی امدادونجات کشور» در سطح شهرستان ساری نيز با توزیع يكصد هزار پرسشنامه در حال انجام است و طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) نیز با برگزاری دوره آموزشی برای 120 نفر از معلمین مدارس شهر ساری برای آموزش دانش آموزان مقاطع راهنمایی مرکز استان و انشاء ا... تا پایان سال 92 برای همه دانش آموزان این مقطع در سطح استان انجام خواهد شد.
6-    بیشترین موقوفات جمعیت هلال احمر استان در شهرستانهای ساری وبابل ثبت و درحال بهره برداری است و فارغ از برخی مشکلات حقوقی برای برخی از املاک موقوفه ، هیچ مشکلی در این ارتباط وجود ندارد وهمه املاک و اموال جمعیت براساس نرم افزارهای طراحی شده و در بانک اطلاعات مشخص، ثبت وضبط هستند. بنابراین منظور از طرح موضوع توسط نگارنده مبهم است .
7-    اعضای شورای اجرایی و هیأت مدیره براساس ضوابط و آیین نامه های مصوب شورای عالی و اساسنامه جمعیت هلال احمر و بر اساس انتخابات که در مقاطع چهارساله برگزار می شود در جمعیت فعالیت می نمایند و شرح وظایف و نحوه ارتباط طرفین نیز بر همین اساس کاملا تعریف شده است.
لازم به ذکر است هدف از ایجاد شوراها و هیأت های مدیره کمک به جمعیت هلال احمر و تسهیل در شرایط فعالیت های آن بوده است وبراساس اسناد و مناسبتهای مختلف هم استاندار محترم و هم نماینده محترم ولی فقیه در استان که مسئوليت دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان را نیزبر عهده دارند و بر کلیه امور جمعیت نظارت شرعی و عالیه دارند ، طی حداقل دوسال اخیر کلیه اقدامات ، برنامه ها و فعالیت های این جمعیت مورد تایید کامل و تشویق و تقدیر ایشان بوده است . اظهار گله مندی این عزیزان در کجا و توسط چه مرجعی ابلاغ شده است ، الله اعلم!!
8-    وظایف و اختیارات جمعیت هلال احمر در استانها و شعب کاملاً روشن ، شفاف و با کمترین وابستگی به مرکز در حال انجام است و ساختار هلال احمر از این لحاظ نسبت به بسیاری از دستگاهها و نهادهای دولتی و عمومی  ، ساختاری پویا و کارآمد است که مورد الگوبرداری از سوی مراجع بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر نیز واقع می شود!
9-    مزید اطلاع نگارنده ، روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان ، طی سال گذشته یکی از واحدهای نمونه استانی بوده است که در مقاطع گوناگون مورد تشویق مسئولین استانی قرار گرفته است و حجم اطلاع رسانی صورت گرفته در این جمعیت در مقاطع و مناسبتهای گوناگون در سطح بسيار مطلوبی بوده است كه اين تلاش هوشمندانه موجبات تعامل موثر اصحاب رسانه و اقشار مختلف جامعه با جمعيت هلال احمر استان را درپي داشته است.
10-    علی رغم اظهارات نگارنده با هیچ یک از اعضای هیأت مدیره ، امدادگران و نجاتگران و جوانان عضو جمعیت برخورد سلیقه ای یا جناحی یا حذفی صورت نگرفته است . مگردر مواردی که مشکلات حفاظتی ، دخالتهای سیاسی ، ایجاد مشکلات و كارشكني برای مسئولین اجرایی و یا سوء استفاده از نام ونشان جمعیت صورت گرفته باشد که این موارد معمولا با هماهنگی نهادهای نظارتی به مرحله اجرا در می آید.
در پايان ضمن ادای احترام به ساحت مقدس همه شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه 28 شهید امدادگر جمعیت هلال احمر استان و تعظیم در برابر قدرت لایزال خداوند متعال و نیز احترام وافر به همه خیرین و داوطلبان واعضای جمعیت هلال احمر که با نیاتی خیرخواهانه و نوع دوستانه وارد عرصه خدمت رسانی در جمعیت هلال احمر شده اند ،تاكيد مي كنيم مجموعه جمعیت هلال احمر استان وکشور با آمادگی و اقتدار کامل و امانتداری ، در همه عرصه های مأموریتی خود فعال بوده و خواهد بود و همانگونه که در ابتدای این نگارش آمده است ، تحت هیچ عنوان افرادی با اغراض شخصی و منفعت طلبی اجازه ظهور و بروز نخواهد یافت . انشاء ا...


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مهدی 14 ارديبهشت 1392
با آمارها چیزی حل نمیشه. جالبه که نویسنده هم اشاره به آمار خوب هلال احمر نمود. اما هیچ کس باندی شدن و جناحی شدن واختلافات جمعیت رو نمیتونه انکار کنه. من یک کارمندحمعیتم. چی شد آنهمه داوطلب وخیرین؟ همه کنار کشیدن. تصمیمات دست یکی دونفره که اونها هم دوستای قدیمی آقای ولی پور هستند.
علی رضا 14 ارديبهشت 1392
والله بالله خیلی هاش دروغه. با آمار ولوح تقدیر از هم فکری ها چیزی درست نمیشه. بزور برخی از امدادگران رو بیرون کردید. برخی شعب جای تاخن وتاز افراد فرصت طلب و سودجوشده. مخالفین رو رد صلاحیت کردید. کجا آقای طبرسی و استاندار و....راضی به این مسائل هستند؟مسائل ... که در برخی شعب پیش آمد چی؟ درگیری بین کارمندای شعب چی؟
س 14 ارديبهشت 1392
برادران هلال احمراستان خودتان میدونیدچکارکردید ما که چیز از این آمارها ندیدیم غیر از کارهای روزانه
م.و 15 ارديبهشت 1392
باسلام خدمت عزیزانی که جوابیه نوشتند خداقوت خیلی کارها کردید درود برشما تا حالا چراعملکرد ندادید تا حالا کجا بودیدکه حتما باید درهمچین فضایی پاسخ بدید!ازعمل کاربرآید0دوستان عزیز اگر بی طرف نیستیدومدینه فاضله درست کردید چرا برای قبول شدن برخی افراد درانتخابات سال گذشته تلاش کردید وهمین طور برای رئیس شدن برخی افراد همه کار کردید!ای کاش به فرموده معمارکبیر انقلاب گوش کنید ویک روز هم یکی ازوصیت تامه های شهدا رابخوانید0دوستان عزیز ما نمیگیم کار نشد !شاید درظاهر کارکردیداما آیا درباطن هم کار مثبتی انجام دادید!دوستان عزیز انشاءا000کاری کنید که هرگامی که به سهم خودبرای خدمت به مردم برمیدارید مورد خشنودی خداورضایت حضرت بقیه ا000وموردتاییدمقام معظم رهبری باشدنه خشنودی ورضایت خلق خدا ومورد تایید بعضی دوستان-
قائم 15 ارديبهشت 1392
دوستانی که این قدر خوب جوابیه میدند چرا تاحالا جواب نامه هایی رو که سال قبل نزدیکی انتخابات به دفترمدیرعامل محترم وحراست استان فکس شد مبنی بردخالت برخی ازسرپرستان شعب به نفع برخی کاندیدا جوابیه ندادید!بی انصافی نباشه جواب یک نامه رو حراست به جای این که به نگارندگان نامه بده مستقیم به رئیس ببخشید سرپرست شعبه داد0این هم ازکرامات شیخ ما بود0باتشکر دوستان واقعا خسته نباشیددرضمن جواب باندی شدن چی میشه !
م 15 ارديبهشت 1392
یه مقاله منطقی و معتدل رو چطوری جواب میدن؟متأسفم.
م.د 16 ارديبهشت 1392
اگر باامدادگران وجوانان برخورد سلیقه ای وحذبی انجام ندادید بیزحمت آماربدیدچندنفرازامدادگران وجوانانی که پارسال درانتخابات رای دادند البته صرف نظرازکسانی که عضو هلال احمربودند وبه هردلیل کارت انتخابات برایشان صادرنشد الان به طورفعال درهلال احمرفعالیت می کنند؟البته شما ماشاالله دست به آمار دادنتان خوبه
حسنی 16 ارديبهشت 1392
عیسی زاده! دوست داریم
علی 15 ارديبهشت 1392
حقیقتا خیلی هول شدند. مقاله چی گفت اینها چی جواب دادند! یکی هم این جمعیت آمل رو نجات بده. با این مدیر و.و....
محمدعیسی زاده 15 ارديبهشت 1392
باسلام وتشکر از مدیران سایت شمال نیوز،خوانندگان مقاله و مسئولان جمعیت استان ،به عنوان نویسنده مطلب مختصراً مطالبی را مرقوم میدارم:
1- مطلبی که در مقاله فوق ارائه شده به سبب تجارب چندین ساله ومسئولیت در جمعیت استان وکشور واطلاع از فضای اجرایی استان ارائه شد. برخی از مسائل نیز مربوط به جمعیت کشور می باشد(همانطور که در متن اشاره شد) وبرخی دیگر نیز مشکلات موجود در استان است که بقیه این مشکلات در مجالی مناسب باید ارزیابی گردد. متأسفانه پاسخ دوستان، احساسی وعجولانه بوده وتنها به ارائه آمار پرداخته شده است. چیزی که در متن مقاله نیز اشاره کردم ازجهت کمی وتوسعه حجمی ،جمعیت وضعیت نسبتاً مناسبی دارد. البته استان مازندران از امتیاز مناسبی در توسعه برخوردار نیست.
2- در برخی بندها به خلاء های حقوقی و معضلات ساختاری اشاره شد . بنده با توجه به عضویت در کمیسیون کشوری ومحمع عمومی جمعیت وشرکت در جلسات تهران، تحلیل های فوق را برشمردم .چیزی که مورد تأیید رییس ودبیر کل جمعیت نیز می باشد.
3-به نظر حقیر مشکل اصلی جمعیت،غرور وتکبری است که دامنگیر برخی آقایان شده و این مسئله موجب یأس وناامیدی و خروج برخی افراد صاحب نظر ومجرب گردید. جالب اینجاست که این کم نحملی وبی صبری فقط در استان مشاهده می شودو مسئولان جمعیت کشور از ظرفیت وتحمل بالایی برخوردارند.این ظرفیت بالا در زمان مدیریت آقایان خنجری واسدی مطلوب وقابل دفاع بوده است.عزیزان ودوستان جمعیت استان! شما خود به کمبودها واختلافات موجود وبرخی برخوردهای غیر منطقی واقفید. می دانید که این جانب تنها کسی بودم که از مدیر عامل فعلی حمایت نمودم. /تنها به این امید که تحولی و تغییری مثبت در جهت حمایت از اعضا وداوطلبان وامدادگران وجوانان عضو صورت پذیرد. ولی صدافسوس که همجنان این مسیر نادرست ادامه می یابد!ناگفته ها فراوان است. اما مصالخح جمعیت وکارکنان خدوم آن که با اندک مزایا وتسهیلات به أمرامداد وایثار ودست گیری می پردازند براین مباحث اولویت وبرتری دارد. لذا تنها توصیه برادرانه به شمااین است که فقط وفقط خدا را در کارهایان مدنظرقراردهید.به نظرات نماینده محترم ولی فقیه،استاندارعزیز ومعاونین ایشان واعضای هیئت مدیره وشورای اجرایی احترام بگذارید.به امید نصرت وپیروزی همه عزیزان وخدمتگذاران انقلاب وملت وبا آرزوی اینکه رهرو شهیدان عزیز وآلاله های سرخ وامدادگرهشت سال دفاع مقدس باشیم.والسلام من اتبع الهدی
(محمدعیسی زاده)
قاسم 16 ارديبهشت 1392
احسنت بر تو
همه میدانیم که این جمعیت درست بشو نیست
تقصیر ولی پور نیست چون از گذشته هم این مشکل وجود دارد
منظور من دوستان ناخلف آقای دکتر اسدی هستش که همچنان از دوستان آقای ولی پور هستند و بر جایگاههای مهمی تکیه زده اند
نا شناس 17 ارديبهشت 1392
جناب مهندس ولي پور و همكاران دست مريزاد!خدا قوت
حقا كه شيرمرد مازني و از ريشه، هلال احمري هستي. سپاس و درود خدا بر شما كه با عملكرد بالايتان خدمت را به نزد مردم مازندران و كشور برديد.آناني كه اين خدمات را نديده مي گيرند انشالله خدا گير خواهند شد و مي شوند. ولي بعضي ها چون كانديداي شوراي شهر خودشون شدند دارند به هر طريقي خودشون رو مطرح مي كنند ولي هنوز زوده، چون ممكن رد صلاحيت شوند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نا شناس 17 ارديبهشت 1392
جناب مدير محترم سايت خواهش ميكنم مطلب منو بفرستيد بخدا از مشتري خوب سايت محبوب شما هستم و به يك طرفه قضاوت نكردن شما ايمان دارم. تو پيامم از كلمه (دستمريزاد) استفاده كردم اون پيام مال منه.
نا شناس 17 ارديبهشت 1392
مديريت محترم سايت از درج نظرم صميمانه سپاسگزارم. خدا قوت دستمريزاد
يه كاربر 17 ارديبهشت 1392
هر كي به فكر خويشه!
كوسه به فكر ريشه!
متأسفانه جمعيت كه بايد انسانها رو بدون غرض پرورش بده تو كارش موفق نبوده!
احسان 17 ارديبهشت 1392
بنده امدادگر جمعیت هلال احمر هستم. باند بازی و بی برنامه بودن و به کار نگرفتن امدادگران دلسوز در جمعیت هلال احمر موج می زند. خدا به داد آینده جمعیت برسه. اگه امدادگران نباشن هیچ ارزشی ندارید و همتون باید دراز به دراز رو به قبله بخوابید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.056 seconds.